Pages

Wednesday, February 1, 2012

...bagaimana saya bermula...

...hampir setahun yang lalu saya bertemu semula kawan yang sama-sama berjuang dalam dunia Multi Level Marketing dahulu, Puan Fadzilah...saya mengenali beliau...tahu akan jatuh bangun beliau...saya percayakan kemampuan beliau...senang cerita...saya percayakan kawan saya ini...Beliau memberitahu saya... sesuatu yang saya tidak tahu sebelum ini...iaitu pelaburan dalam unit amanah boleh dibuat melalui pengeluaran sebahagian dari akaun 1 EPF saya...Walau pun pada ketika itu saya dah hampir 6 tahun meninggalkan dunia 'makan gaji' tapi alhamdulillah...berkat 18 tahun bertugas sebagai Penasihat Hartanah dibeberapa syarikat gergasi dalam bidang hartanah di Malaysia...sejumlah wang dapat saya kumpulkan di EPF.


Bermula dari situ lah saya memulakan tindakan menjadikan diri saya sebagai seorang Perunding Unit Amanah...sekali gus melabur dalam syarikat pelaburan unit amanah No. 1 di Malaysia....saya berasa sangat teruja kerana setiap 3 bulan saya boleh menambah jumlah pelaburan saya melalui simpanan di akaun 1 EPF....saya tidak berasa bimbang kerana langkah ini adalah disarankan oleh pihak kerajaan sendiri...jadi pada pendapat saya sesuatu yang disarankan oleh kerajaan PASTI lah sesuatu yang dilindungi...InshaAllah...


Sebelum menjadi seorang Perunding Unit Amanah...saya telah terlebih dahulu terlibat dalam industri perniagaan makanan...saya telah mengikuti berbagai kursus serta seminar penyelenggaraan makanan di beberapa agensi kerajaan seperti JABATAN PERTANIAN...SIRIM...MARDI...JAKIM...UNIT PERANCANG EKONOMI NEGERI...juga kursus-kursus anjuran persendirian...perniagaan saya beroperasi dari rumah dan saya juga memiliki kedai online...BONDA BITES -http://fb.me/bondabites


Dalam bidang unit amanah pula...saya sendiri sebagai pelabur...berasa sangat teruja dengan pulangan yang saya terima setakat ini...oleh kerana itu saya rasa terpanggil untuk berkongsi pekara yang baik dengan orang lain pula...maka dengan itu lah saya berasa sangat berkeyakinan untuk memulakan secara professional tugas sebagai seorang PERUNDING UNIT AMANAH di syarikat pelaburan amanah No.1 di Malaysia ini....InshaAllah

8 comments:

  1. Kak Zarra,

    Happy sangat baca artikel ni.

    Teruskan perjuangan ya kak. Akak memang hebak!!

    ReplyDelete
  2. Thanks a lot my dear friend, Fadzilah...akak juga berharap yang sama...amin

    ReplyDelete
  3. Tahniah Kak, jealous betul semua orang dah ada blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks Faizul...laaa...awat hang nak jeles...hang pun bole buat kan...hihihi

      Delete
  4. Tahniah Kak, jealous betul saya,
    semua orang dah ada blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaa...hang betoi-betoi jeles ni Faizul...hang sudah tulis dua kali na...hahaha...

      Delete
  5. Wah, meletop kak Zarra. U can do it kak.

    ReplyDelete
  6. ...huishhh...Kak Zara kalau meletop bersepai sana sini daging...hehehe...terima kasih dgn sokongan Yati...moga Kak Zara juga mampu lakukan macam Yati...InshaAllah

    ReplyDelete